Zaterdag 29 maart tuktuk - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Therese Verschuuren - WaarBenJij.nu Zaterdag 29 maart tuktuk - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Therese Verschuuren - WaarBenJij.nu

Zaterdag 29 maart tuktuk

Door: Therese

Blijf op de hoogte en volg Therese

30 Maart 2014 | Sri Lanka, Hikkaduwa

Vandaag gingen we met z'n zessen in 3 tuktuk's naar een theeplantage van iemand die verderop in een restaurant werkt. Hij liet ons eerst rijstvelden zien; dit was bruine rijst. Bij de theeplantage zagen we dat er allemaal bomen tussendoor waren geplant. Hij vertelde dat dit was om een beetje in de schaduw te kunnen plukken. Hij gaf ons ook een soort vrucht te eten dat heel erg zuur was. Ik heb het wel eens in Suriname gegeten maar weet de naam niet meer. De meeste hebben het uitgespuugd, alleen Bouke en ik hebben hem opgegeten. Na nog een flinke rit waarbij één vd tuktuk's bijna vast kwam te zitten gingen we naar een stukje oerwoud. Schitterend was dat. Eerst over een hangbrug gelopen en aan de overkant een stalletje met fruit. Wieke gaf de 2 meisjes een pen. Dolgelukkig waren ze ermee. Verder gereden naar zijn huis waar we getrakteerd werden op versgebakken cake en een koud glas watermeloensap. Zijn dochterje van 2 1/2 vond het maar eng al die grote witte mensen. Ze bleef op de arm van papa of mama. Hij had een mooi huis en een mooie tuin. In de hoek van de tuin was een 20 meter diepe waterput. Van zijn buurman (één vd andere tuktuk chauffeurs) kregen we een andere vrucht te proeven. Volgens mij was het pommerak maar nog niet rijp.
Nog even naar de baby aan de overkant gekeken en terug naar het hotel. Hij moest werken tot 11 of 12 uur vanavond. Een harder werker dus.
's Middags lagen we op bedden bij het zwembad en daar was opeens tumult. Een rus was op een zeeëgel getrapt en 2 mensen van het hotel gingen met een aardappelschilmes zijn voet opereren. Jelly bood nog sterilon aan maar volgens de jongen was het al ontsmet door het zeewater.
Om 5 uur kwam de nieuwe gids kennis maken en probeerde ons allemaal dure trips aan te smeren. Ook wil hij vrijdag nóg vroeger vertrekken dan eerst gepland. Dat zou betekenen dat we van vrijdag 8 uur in de morgen de hele dag in de hete zon zijn, dan úren op het vliegveld, in Dubai ook 3 uur en dan naar Amsterdam.
Wij hebben daar met z'n allen niet zo'n trek in. Heb je net vakantie gehad en kom je doodmoe weer thuis.

• 30 Maart 2014 - 15:12

Michel:

Het was zeker de wodka die nog door de aderen van die rus gutste wat hem heb gered van die zeeégel. Jullie zien er trouwens goed uit op de foto's. Tot snel..

• 30 Maart 2014 - 16:27

Tasha:

Lekker in de TukTuk voortgereden in de hitte om daarna een Rus geopereerd te zien worden on the beach. Leuk die nieuwe gids..... NOT!!! Ik zou er gewoon ff tegenin gaan hoor, belachelijk! Maar eerst gaan jullie nog een paar dagen hangen aan het strand , gewéldig!! Veel plezier nog ff <3

• 30 Maart 2014 - 17:55

Frans:

Oké, ik moest weer een beetje leeswerk inhalen, maar ik ben weer bij, en ……..de weg kwijt, want het zit er bijna alweer op?
    Heb even een uurtje uitgetrokken en de verslagen gelezen en foto’s bekeken.
    De reacties op de eelt knabbelende visjes begrijp ik niet goed.
    Wat is er nu mooier dan ’s avonds thuis komen, sokken uit, voeten in een bak te stoppen, twee van de grootste uit te zoeken, even schoonmaken en in een pannetje olie op het vuur te zetten. Kost je geen vissenvoer, je hebt wat te eten en je bent van je tenenkaas af. Best economisch.

Wat ik ook niet snap is dat er verteld wordt dat jullie eindelijk een plek hebben gevonden waar je lekkere koffie kunt drinken. Op de foto staat er een pul van een halve meter voor Gerard. Drinken ze daar zo de koffie?

Gelukkig hoef ik niet alle plaatsnamen te onthouden, maar de verhalen vond ik wel interessant, zeker (maar niet alleen) over de tsunami. We weten nu dat er een leeuwenrots is (hier hebben we de Utrechtse Heuvelrug) , dat ze daar graag naar de gevangenis willen (hier willen ze er uit), dat er meer beelden schijnen te zijn dan mensen, dat eekhoorntjes graag Fanta drinken, dat ze daar met onweer onder een boom blijven liggen en dat we daar nog een fort hebben.

Maar goed, jullie hebben nu het hele land zo’n beetje bekeken en van alles meegemaakt (en aan alles meegedaan), dus nu een weekje rust?
    Krijgen we nu alleen nog foto’s van het strand, bloedende Russische voeten en Gerard met een pul koffie voor zich, Therese op een bank op het grasveld voor het hotel en de mooie natuur te zien?
    Goed, dan kunnen we ook even bijkomen.
    Maar jullie kennende, ben ik daar nog niet zo zeker van.

Hoe dan ook, geniet nog zolang het kan.
    Liefs

• 31 Maart 2014 - 05:16

Therese:

We hebben nog een paar dagen rust, maar je zult zeker niet alleen strandfoto's zien. Om half 10 stappen we in de tuktuk en gaan naar het weeshuis.
    Het geld dat we extra zouden moeten betalen aan de gids stoppen we in het weeshuis. Strand en zee hebben we voor de deur.
    Groetjes allemaal en heel erg bedankt voor jullie reacties en Frans, je denkt toch niet dat die vissen in de pan verdwijnen? Gatsie!!!

• 31 Maart 2014 - 05:21

Therese:

Oh ja, we hebben nog een paar leuke korte filmpjes maar internet is zo slecht hier. We krijgen het er met geen mogelijkheid op. Als we thuis zijn doe ik alle filmpjes achter elkaar, althans, dat probeer ik. Heb een nwe PC en kan er nog niet goed mee overweg.

• 31 Maart 2014 - 05:59

Ans En JP:

Ha ha wat een belevenis weer !! Lijkt me echt een belevenis hoor in zo tuktuk !!
    En ik zou er zeker tegen in gaan tegen de reisgids dan he zoals Tasja zei!!
    Leuk verhaal weer hoor en leuke foto,s weer Therese !!

Geniet nog van de laatste dagen
    liefs en groetjes Ans en JP

• 31 Maart 2014 - 14:33

Marga:

Hoi Gerard en Therese,

Wat leuk om te zien en te lezen dat jullie het zo gezellig hebben. Ik heb een paar reisverslagen doorgenomen en ik ga ze zeker de komende tijd allemaal lezen. Het is voor ons natuurlijk heel herkenbaar en het is zo goed geschreven.
    Wij hebben een goeie terugreis gehad. Ik ga morgen weer naar mijn werk. Vandaag nog een dagje thuis is wel erg lekker.
    Doe de groeten aan allemaal en blijf genieten!

Groetjes van Marga en Martin