Donderdag en vrijdag - Reisverslag uit Srilanka, Nepal van Therese Verschuuren - WaarBenJij.nu Donderdag en vrijdag - Reisverslag uit Srilanka, Nepal van Therese Verschuuren - WaarBenJij.nu

Donderdag en vrijdag

Door: Therese

Blijf op de hoogte en volg Therese

29 Maart 2014 | Nepal, Srilanka

Donderdag 27 maart hadden we weer een vrije dag. We moesten nog pinnen en besloten dat meteen na het ontbijt te doen omdat het dan nog niet zo warm is, dachten we. Het was zeker 35 graden. We moesten een heel eind lopen voordat we een bank vonden en we hebben meteen een kijkje genomen op het station omdat we vogende week een keertje willen treinen.
Op het spoor liepen allemaal mensen, op de foto niet zo goed te zien, maar voor de bevolking hier is dat heel normaal. We informeerden naar de vertrektijden en de prijs. De prijs is een lachertje. 40 roepie en dan zit je in de expres trein 20 minuten lang naar Galle. Dat is ongeveer 20 cent. In een klasse lager is het 20 roepie. Er kwam toevallig ook nog een trein binnen.
Daarna weer teruggewandeld naar het hotel. Het is hier levensgevaarlijk om langs de straat te lopen (de A2) en je hebt ogen in je achterhoofd nodig. Alles haalt mekaar in, kriskras door elkaar en vlak voor elkaar. Vooral de lijnbussen rijden als idioten. Ze willen zoveel mogelijk mensen in hun bus krijgen dus doen ze een wedstrijdje, de bussen zijn mudvol.
We kwamen echt drijfnat terug in het hotel en zijn meteen naar het zwembad gegaan. Tussen de middag kun je daar ook een eenvoudige lunch gebruiken. s Middags begon het te regenen en onweren maar de mensen die op hun bedje onder de bomen lagen bleven droog. Daar lopen ook heel veel eekhorentjes. Ze spelen, eten uit je hand of gaan gewoon uit je glas fanta drinken. Dat is bij Ineke gebeurd.
Om half 7 zouden we een lied gaan oefenen voor Manju. Maaike heeft de tekst gemaakt. Manju gooide roet in het eten want hij kwam vroeger dan gepland. Op goed geluk dan maar. Het was geweldig. Yelli hield een toespraak (zij had ook alles ingezameld) en wij konden met z'n allen zo een koor beginnen. Hans regiseerde.
Manju was geëmotioneerd want dit was pas de tweede keer dat een groep voor hem zong.
Vannacht moet hij om 4 uur al terug naar Colombo omdat er een nieuwe groep arriveert. De 19 mensen die morgen terug gaan krijgen voor één dagje een andere coach. Wij (de 6 achterblijvers) gaan ze morgen om13.00 uur uitzwaaien.

Vrijdag 28 maart. Na het ontbijt zijn we meteen naar het strand gegaan. Gerard had 2 sneetjes brood meegenomen om de vissen te voeren. Om half één gingen we naar de lobby om de 19 vertrekkende medepassagiers uit te zwaaien. Was best een heftig moment. We hebben 14 dagen met elkaar opgetrokken en het was een leuke groep. Wij blijven een week langer.
’s Middags zijn we naar het internetcafe gegaan. Je kunt het geen internetcafee noemen maar zo noemt hij ichzelf. In ieder geval kunnen we daar de verhalen op de site zetten, iets wat in het hotel met geen mogelijkheid lukt. We hebben koffie gedronken aan de overkant van het hotel….echte koffie. Tip van Jacquelien.
Morgen gaan we met z’n zessen in tuktuks naar een theeplantage.

• 29 Maart 2014 - 19:35

Ans En JP:

Nou dat waren 2 drukke dagen in vogelvlucht op de pc ha ha !!
    Maar wel weer fantastische verhalen !!En mooie foto.s !!
    Lijkt me wel leuk zo,n treinreis !!En dat voor een prikkie ha ha .
    Jammer he dat je dan een ploeg moet uitzwaaien !
    Maar je gaat gewoon nog genieten hoor wijfie !!

Liefs en groetjes Ans en JP

• 29 Maart 2014 - 21:56

Michel:

Foto 6 hebben we het later wel over?!? Wat het verkeer betreft, wij zijn veiligheid (regels) gewend. Kan me i.d.d voorstellen dat je schrikt van die chaos daarzo. Verschil tussen rij-bewijs en r-eigenwijs. Jammer dat jullie alleen achterblijven zonder je clan! Maar wij volgen jullie op de (glad gevroten) voet...tothoi!

• 30 Maart 2014 - 16:21

Tasha:

Jullie houden vast nog wel contact met een aantal van de groep?? Ik vind het trouwens wel genoeg geweest voor jullie hoor, kom maar weer naar huis, ik mis jullie :'(

• 30 Maart 2014 - 19:42

Else Marie En Jo:

Fijn dat jullie zo'n leuke groep medepassagiers hadden! En lekker dat jullie nog een paar dagen daar lekker kunnen genieten van strand en zee!
    Weer mooie foto's!
    Lieve groet!